Alla on flyFinland.fi:n ensimmäinen kuva uudesta konemaalauksesta (OH-LQF) Helsinki-Vantaalla 18. joulukuuta 2010. Moottoreissa oli tuolloin siirtolennon jälkeen Finnairin "jakoavain"-logot. Kaksi päivää myöhemmin tehdyssä maalauksen virallisessa esittelyssä moottorit olivat kokovalkoiset. Samaten winglettien ulkopinnan logot oli poistettu.
Ne lensivätkin eri reittejä, joilla business-luokassa ei oltu luvattu ns. lie-flat -istuimia. Viimeisen kaupallisen Finnair-lentonsa joulukuun alussa lentänyt OH-LQG nousi aamupäivällä 15. joulukuuta lennolle AY8923 kohti Yhdysvaltain Tucson International Airportia (KTUS). Kone laskeutui sinne noin kello 21.10 Suomen aikaa. Tucsonista matka jatkuu edelleen läheiselle Phoenix Goodyearin lentokentälle. Koneesta oli siirtolennon edellä maalattu yli Finnairin logot. Finnair luopuu kaikista seitsemästä operoimastaan A340-300-lentokoneesta joustavalla aikataululla vuoden 2017 loppuun mennessä sitä mukaa, kun niitä korvaavat A350-lentokoneet on toimitettu ja otettu käyttöön Finnairin reittiliikenteessä. Finnair on sopinut Airbusin kanssa neljän omistamaansa Airbus A340-300-lentokoneen myynnistä takaisin Airbusille vuosina 2016 ja 2017. Kaksimoottorisista A330-koneista kaksi poistuu vuonna 2017 ja jäljelle jää kuusi. Päivittynyt kello 21.10: lisätty OH-LQG:n laskeutumisaika Tucsoniin. Finnair OH-LQG siirtolento AY8923 Tucsoniin FlightRadar24-palvelussa Lue myös:
|
|||
Onkos tähän A330 koneiden poistumiseen joku lähde?
Onkos tähän A330 koneiden poistumiseen joku lähde?
Onkos tähän A330 koneiden poistumiseen joku lähde?