Airbus järjestää Fly Your Ideas -innovaatiokilpailun neljännen kerran

Fly_your_ideas_with_airbus_logoAirbus haastaa uuden sukupolven opiskelijat käyttämään mielikuvitustaan ja kehittämään lentomatkustamista järjestämällä Fly Your Ideas -kilpailun neljännen kerran. Fly Your Ideas on UNESCOn tukema maailmanlaajuinen innovaatiokilpailu, joka järjestetään joka toinen vuosi.

Kilpailu tarjoaa opiskelijoille ainutlaatuisen tilaisuuden testata koulussa opittuja asioita työskentelemällä ilmailualan ammattilaisten kanssa käytännön ongelmien parissa. Opiskelijat saavat mahdollisuuden käyttää luovuuttaan poikkeuksellisessa oppimisympäristössä. Kilpailu on avoin kaikille kansallisuuksille ja tieteenaloille markkinoinnista ja muotoilusta luonnontieteisiin.
 
“Airbusin työntekijät haluavat aina etsiä entistä parempia tapoja lentää, ja tämän vuoden Fly Your Ideas -kilpailussa on kyse juuri tästä. Kutsumme mukaan kaikki opiskelijat, joilla on visio ja halua kehittää maailmaa. Tiedämme, miten innovaatiot viedään käytäntöön ja otamme opiskelijoiden ideat vakavasti”, sanoo Airbusin suunnittelujohtaja Charles Champion.

Nyt käynnistyvä kilpailu jatkaa edellisten Fly Your Ideas -kilpailujen menestystä. Niihin on osallistunut yhteensä yli 11 000 opiskelijaa yli 600 yliopistosta noin 100 maasta. Viime vuoden voittaja brasilialainen Team Levar loi matkatavarankäsittelijöiden työkuormaa helpottavan matkatavaroiden lastaus- ja purkujärjestelmän, johon idea saatiin ilmakiekkopöydistä.

Ilmoittautuminen Fly Your Ideas 2015 -kilpailuun alkaa kesäkuussa 2014, ja ideoita voi jättää ensi syyskuusta alkaen. Opiskelijat voivat ilmoittautua 3‒5 hengen ryhmissä osoitteessa www.airbus-fyi.com.

Osallistujilla on mahdollisuus työskennellä Airbusin innovaattoreiden kanssa koko kilpailun ajan kehittääkseen ideoitaan. Voittajat saavat palkinnoksi 30 000 €.
Airbus on johtava lentokonevalmistaja ja globaali innovaattori. Airbus uskoo, että avoin ajattelumalli ja yhteistyö ovat avaimia uuden kehittämiseen ja siten lentomatkustamisen tulevaisuuden turvaamiseen.