Airbusilla on useita operaattoreita, jotka haluaisivat operoida A320neo-koneilla lyhyen kiitotien lentokentiltä.
Santos Dumontin lentokentältä ovat operoineet mm. Avianca Brasil, TAM Airlines, Gol ja Azul. SHARP-paketin pääkomponetti on kevlarkomposiittipaneeli, joka tulee siiven tyveen. Filtonin insinööriryhmä tutki eri vaihtoehtoja lopulliseksi ratkaisuksi yhdessä Saksan Bremenissä työskentelevien kollegoidensa kanssa. Lopullisen päätöksen nykyratkaisuun kallisti jälkiasennusmahdollisuus. Koepaneeli valmistettiin Filtonin ProtoSpace-tehtaalla käyttäen ALM-teknologiaa (Additive Layer Manufacturing) 3D-tulostettuun muottiin. Toulousessa tehdyt koelennot olivat menestyksekkäitä ja Airbus viimeistelee ratkaisua tuotantoa varten. Muutos on mahdollista tehdä koneisiin myös jälkiasennuksena.
|
|||