Tämän jälkeen näihin tilaisuuksiin oleellisesti kuuluvan dramaattisen musiikin pauhatessa esirippu kohosi ja uusi kone paljastui savun keskeltä. Aivan valmis FTV-1 ei vielä ole, esimerkiksi siiven tyven muotosuojat puuttuvat.
High density -matkustamoa hyödyntävän uuden 160-paikkaisen saa suoraan tuotantolinjalta tai myöhemmin retrofittinä. Version myötä Bombardier tunkeutuu yhä pidemmälle Airbusin ja Boeingin tähän asti hallitsemille markkinoille. Julkistustilaisuuden jälkeen nähtiin, miten yhtiöllä on hallissaan eri vaiheissa loppukokoonpanoa jo neljä CSeries-konetta. Yhtiö uskoo, että tyypin ensilento tapahtuu ennen kesäkuun loppua. Suuremman CS300-version odotetaan lentävän 2014 alussa.
Air Balticin ostamat CS300-koneet tulevat tuotantolinjalta vasta, kun mahdolliset lastentaudit on ratkottu. Yhtiölle valmistuvat koneet ovat linjastolta numerot 120-140. Ensimmäisen CS300-koneen on määrä saapua Riikaan vuoden 2015 lopussa. Loput koneet vastaanotetaan isossa ryppäässä vuoden 2016 aikana. ++
Lue myös: Air Balticin ReShape osoittaa toimivuutensa
|
|||