Unionin tuomioistuin on vahvistanut oikeuskäytäntönsä, jonka mukaan merkittävästi viivästyneiden lentojen (C-581/10 ja C-629/10) matkustajat voivat saada korvausta. Jos matkustajat saapuvat määräpaikkaansa aikaisintaan kolme tuntia aikataulun mukaisen saapumisajan jälkeen, he voivat vaatia kertakorvausta lentoyhtiöltä, jos viivästyminen ei johdu poikkeuksellisista olosuhteista Finnair on ilmoittanut kunnioittavansa Euroopan tuomioistuimen päätöstä ja toimii sen mukaisesti. Finnair tiedottaa, että on hyvä, kun epäselvään tilanteeseen on nyt saatu ratkaisu EU-tuomioistuimelta. Finnair käsittelee jatkossakin kaikki asiakaspalautteet viivästys- tai peruutustapauksissa tapauskohtaisesti. Finnairin tärkein tavoite on kuljettaa matkustaja turvallisesti ja aikataulun mukaisesti määränpäähänsä. Finnair on onnistunut tässä hyvin. Finnairin täsmällisyyskehitys on ollut erittäin myönteistä, ja viimeisimmän AEA:n (Association of European Airlines) tilaston mukaan Finnair on Euroopan täsmällisin lentoyhtiö.
|
|||