KLM:n viimeinen varsinainen matkustajalento konetyypillä lennettiin 26. lokakuuta Montrealista Amsterdamiin. Se oli samalla viimeinen aikataulunmukainen matkustajaliikenteen mannertenvälinen MD11-lento. Jäähyväislennot, jotka päättävät MD11 aikakauden myytiin loppuun erittäin nopeasti. Lennot operoitiin Florence Nightingale -koneella ( PH-KCD).
Hollantilaisoperaattori korvaa epätaloudellisiksi muuttuneet kolmimoottoriset MD11-koneet Airbus A330- ja Boeing 777-koneilla. Seuraavaksi laivastoa uudistetaan, kun KLM vastaanottaa ensimmäiset Boeing 787-9 Dreamlinerit lokakuussa 2015. Vuonna 1986 aloitetun MD11-ohjelman ensilento lennettiin 10. tammikuuta 1990. Helmikuuhun 2001 mennessä niitä valmistettiin kaikkiaan 200 koneen verran.
MD11 on edelleen suosittu rahtikone ja mm. Suomesta operoiva ja osin Finnairin omistama Nordic Global Airlines lentää edelleen MD11F-koneilla. Lue myös:
|
|||