Uusien tuotteiden on määrä turvata Lufthansan asema sen kotimarkkinoilla Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Belgiassa point-to-point -liikenteen osalta. "Uusi Eurowings on meidän vastauksemme Euroopan lentoliikenteen haasteisiin", selventää Lufthansan toimitusjohtaja Carsten Spohr. "Olemme jo useiden vuosien ajan kohdanneet hurjaa kilpailua halpalentoyhtiöiltä point-to-point -liikenteessä Saksassa ja koko Euroopassa. Olemme varmoja, että kilpailutilanne muuttuu tulevien vuosien aikana tähän suuntaan myös kaukoliikenteessä. Uusi Wings-konsepti jatkaa Lufthansa konsernin liikenteen solmukohtien ulkopuolisen liikenteen siirtämistä tytäryhtiöille Eurowingsille ja Germanwingsille. Uuden Eurowingsin laivaston 23 Bombardier CRJ900-konetta korvataan jopa 23 Airbus A320-koneella vuosien 2015-2017 aikana. Koneista kymmenen on uusia ja 13 siirretään Eurowingsille Lufthansa korsernin muilta yhtiöiltä.
Euroopan lentojen lisäksi yhtiö alkaa operoimaan myös kaukolentoja saksalais-turkkilaisella yhteistyöllä SunExpressin kautta. Yhtiö on Lufthansan ja Turkish Airlinesin yhteisomistuksessa. Kaukolennot operoidaan Eurowingsin brändillä ja Saksan SunExpressin lentotoimintaluvalla sekä ohjaamo- ja matkustamomiehistöllä. Kaukolentoja operoidaan 310-paikkaisilla A330-200 -laajarunkokoneilla joiden määrä kasvatetaan muutamassa vuodessa seitsemään koneeseen. Ensimmäiset kaukoliikennekohteet tulevat sijaitsemaan Floridassa, Etelä-Afrikassa ja Intian Valtamerellä. Germanwings-konseptin mukaisesti Eurowings tulee tarjoamaan kaukolennoille Best, Basic ja Smart -hintaluokat. Uuden yhtiön kotikenttänä valikoitui kolmen joukosta ja tulee olemaan Kölnin lentokenttä. Se on samalla myös Wings-yhtiöiden kotipaikka. Lue myös Lentoposti.fi:n aiemmat uutiset Lufthansan tuotantouudistuksista heinä- ja syyskuulta 2014:
|
|||