Norwegianin kaukoliikennelaivastossa kohta jo 42 Dreamlineria - lisää koneita myös lähiliikenteeseen

NOR_787_TONorwegian on jälleen allekirjoittanut leasing-sopimuksen kahdesta uudesta Boeing 787-9 Dreamlinerista. Koneet toimitetaan yhtiölle keväällä 2018. Uuden sopimuksen myötä Norwegianin kaukolentolaivasto kasvaa jo huimaan 42 Dreamlineriin vuoteen 2020 mennessä. Norwegian käyttää myös kahdeksan kaikkiaan sadasta Boeing 737 MAX8 -koneen osto-optiostaan.

Norwegian jatkaa kaukolentolaivastonsa laajentamista ja kansainvälistä kasvuaan. Yhtiö on allekirjoittanut leasing-sopimuksen CIT Aerospacen kanssa kahdesta uudesta Boeing 787-9 Dreamliner -lentokoneesta.

"Jotta voimme tarjota asiakkaille lisää reittejä ja tehdä kaukolentotoiminnastamme entistäkin kilpailukykyisempää, tarvitsemme lisää uusia, kustannustehokkaita lentokoneita. Kaukolentotoimintamme on ratkaisevaa yhtiön globaalille kasvulle ja uusien työpaikkojen luomiselle. Dreamliner on hieno lentokone, jossa on korkea matkustusmukavuus, pitkä kantama, alhainen polttoaineen kulutus ja alhaisemmat päästöt", sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

Norwegian aloitti kaukoliikenneoperaatiot vasta noin kolme vuotta sitten keväällä 2013. Yhtiöllä on tällä hetkellä kahdeksan 787-8 Dreamlineria ja kaksi 787-9 Dreamlineria. Yhtiön kaukolentolaivastossa tulee olemaan 42 Dreamlineria vuoteen 2020 mennessä.

Nykytiedon valossa  Norwegianin kaukoliikennelaivaston koko olisi 2020-luvulla jo lähes Finnairin ja SAS:n yhteenlasketun laivaston suuruinen.

Norwegian käyttää myös kahdeksan sen sadasta Boeing 737 MAX8 -koneen osto-optiosta. Konsernilla on kaikkiaan tilauksessa  100 Boeing 737-konetta ja Norwegian on myös MAX-koneiden ensimmäinen eurooppalaisasiakas.

Nyt vahvistettujen optioiden mukaiset Boeing 737 MAX 8 -koneet ovat Boeingin seuraavan sukupolven lyhyen ja keskipitkän matkan lentokoneita. Niiden pidempi kantama mahdollistaa jopa mannertenväliset lennot.

Lue myös: