Itävaltalaisen energiajuomajätin kilpailusarjaa pyöritettiin suurella rahalla. Kisapaikkoja oli ympäri maailmaa kahdeksan lennetyn kauden aikana. Red Bull Air Racen 7. lokakuuta julkaiseman tiedotteen mukaan sarjan veteraanipilotit Paul Bonhomme, Nigel Lamb ja Hannes Arch ovat innoissaan sarjan paluusta maailmankartalle. Lentäjälistauksen mukaan sarjaan osallistuisi tulevalla kaudelle 12 kisapilottia.
Ilmojen Formula ykkösiksikin nimitetyn sarjan kilpailut käydään kisakaupunkien keskustoissa tai niiden välittömässä läheisyydessä, mikä tekee lajista erittäin katsojaystävällisen. Vaikka lentäminen oli silminnähden vaarallista, kisan historian aikana sattui vain yksi onnettomuus vuonna 2010. Siitäkin lentäjä selvisi hengissä koska kone syöksyi veteen. Vuoden 2011-kausi kuitenkin peruttiin ja sen jälkeen kisaa on "uudelleenorganisoitu". Vuosien 2007 ja 2008 aikana useita osakilpailuita jouduttiin perumaan tiukentuneiden viranomaismääräysten takia. Kisoja peruutettiin mm. Barcelonassa, Tukholmassa ja Pietarissa. Monet kilpailuradat sijaitsivat vesialueiden päällä. Esimerkiksi Budapestissä kisa lennettiin Tonavan yllä. Tosin joen rantoja kansoitti jopa miljoona katsojaa. Myös maa-alueiden päällä kilpailtiin.
Kisaan on ollut tarjolla myös suomalaisväriä, kun kotimainen taitolentoexpertti Sami Kontio oli ehdolla vuoden 2007 kaudelle. Red Bull Air Racen taitolentokoneet olivat esillä Helsinki-Malmin lentoasemalla kesällä 2006. Red Bull Air Racen tiedote Red Bull Air Racen finaali Lausitzissä 2010 YouTubessa: Red Bull Media House via AIRBOYD
|
|||