Amerikkalainen halpalentoyhtiö Southwest Airlines esitteli maanantaina koneidensa uuden ulkoasun ja muutenkin muokatun yritysilmeen logoineen. Sen keskeinen elementti on sydän ja ensimmäinen kone olikin saanut nimen Heart One. Southwestin 737-koneet olivat jo aiemmin värikkäitä, mutta uudistus toi väreihin lisää kirkkautta. Southwestin uusi kone on kieltämättä aiempaa raikkaamman näköinen uudessa pääosin sinisessä, mutta myös keltaisia, punaisia ja valkoisia elementtejä käsittävässä ulkoasussaan. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ainakaan aktiiviset ilmailua seuraavat nettikommentaattorit eivät ole olleet siitä kovin innoissaan. Yhtiön koneiden uusi ilme paljastui ennen aikojaan, kun maalaamossa otettuja kuvia Heart Onesta alkoi muutama päivä sitten kiertää sosiaalisessa mediassa. Siitä huolimatta myös julkistustilaisuutta tänään maanantaina seurattiin esimerkiksi Twitterissä reaaliajassa. SoMe-aikana lentokoneen kokoista esinettä on vaikea piilottaa kameroilta. Suomessa tästä on kokemusta niin Finnairilla kuin Blue1:llä, joiden kummankin uusi identiteetti vuoti nettiin ennen aikojaan. Southwest maalaa koneensa uuteen asuun normaalissa huoltokierrossa (kuva vanhasta liverystä oikealla). Koska ulkoasun uudistus on ollut tiedossa, useiden koneiden maalausta on myöhäistetty huolto-ohjelman sallimissa rajoissa. Uusina toimitettavat 737-koneet ovat luonnollisesti uudessa asussa jo valmiiksi. Koko laivaston värien vaihtumiseen menee seitsemisen vuotta. Uudistukseen kuuluvat myös uudet vastaanottotiskit lentoasemilla, henkilökunnan työasut sekä jopa catering-autot. Niitä on suunniteltu vuoden ajan useiden eri yritysten kanssa. Southwest on maailman suurin halpalentoyhtiö. Se perustettiin 1967. Yhtiö lentää Boeing 737 -kalustolla. Southwestin uuden ulkoasun kotisivu
|
|||