Turun Sanomien mukaan DHL harkitsi myös Turkua Airbusin kohteeksi, mutta kentältä ei löytynyt tarvittavia tiloja. Vantaalla sen sijaan suuremman rahtikoneen käyttöönotto onnistui heti. Kaiken takana on yhtiön kuljettaman rahtimäärän kasvu. Turun lentoasemasta on kaavailtu rahtiliikenteen keskusta, jonka logistiikkakeskukset yhdistäisivät lento-, maa- juna- ja merikuljetukset. DHL:n koneen katoaminen kientältä on takaisku näille ajatuksille. TNT lentää edelleen Turkuun Boeing 737-400 -koneella. Turkulaisille DHL:n palvelujen käyttäjille ei muutos näy, sillä Vantaan koneen aikataulu on aikaisempi. Samaten Turkuun matkaava rahti lajitellaan valmiiksi lähtökentällä Leipzigissä, joten se on Turun Sanomien mukaan maakuljetuksen pitenemisestä huolimatta vastaanottajalla samoihin aikoihin.
Turun Sanomien uutinen
|
|||