Testivaiheessa käytetään kahdeksaa mottoria 24 kuukauden aikana. Käyttöönoton arvioidaan tapahtuvan lokakuussa 2015. Voimanlähteessä on Geared Turbofan -rakenne, jonka vaihteisto mahdollistaa puhaltimen pyörimisen eri nopeudella kuin matalapaineturbiini ja turbiini. Pratt & Whitneyn mukaan uusi moottorikonsepti vähentää polttoaineen kulutusta (jopa 15 % nykymalleihin verrattuna), päästöjä, melua sekä luonnollisesti samalla käyttökustannuksia. Kyse ei ole pelkästä mainospuheesta, sillä 11 asiakasta on tilannut jo 1136 kappaletta PW1100G-JM-moottoreita. Aiempia PurePower-testiversioita on käytetty yli 3700 tuntia ja 11 000 sykliä. PW1100 on valittu moottoriksi Bombardier CSeries, Mitsubishi Regional Jet ja Irkut MS-21 -koneisiin. Airbus A320neo -koneissa se on vaihtoehtona CFM International LEAP-1A -voimanlähteelle. Moottorista vastaa PurePower-ryhmittymä, johon kuuluvat Pratt & Whitney, Japan Aero Engines Corporation (JAEC) and MTU Aero Engines AG Saksasta.
|
|||