MNS2 on myös ensimmäinen A350-kone, jossa kuljetetaan matkustajia route proving -lennoilla myöhemmin tänä vuonna. Ne osoittavat tyyppihyväksynnän myöntäville viranomaisilla koneen toimivan moitteettomasti oikeissa lentokentäoloissa muun liikenteen seassa.
Komposiittien määrä Airbusin lentokoneissa on kasvanut asteittain aina vuodesta 1982, jolloin A310-kone tuli markkinoille. Uuden A350 XWB:n rungosta 53 prosenttia on hiilikuituvahvisteista polymeeriä.
A350 XWB -koneet tulevat käyttöön suunnitelmien mukaan tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä. Myös Finnair kuuluu konetyyppiä tilanneisiin yhtiöihin. Yhtiö oli A350-koneen kokonaan uudistetun XWB-version ensimmäinen tilaaja. FInnair vastaanottaa MSN18-koneen vuoden 2015 lopussa ensimmäisenä eurooppalaisena operaattorina. Finnair on tilannut kaikkiaan 11 A350 XWB -konetta.
Lue myös:
|
|||