Finnair tarjoaa mainostajille näkyvyyttä A330- ja A350-kaukoliikennekoneiden IFE-järjestelmissä

delivery_3_3Finnair tarjoaa mainostajille uudenlaista näkyvyyttä 24 kaukoliikennekoneensa matkustamoviihdejärjestelmiin noin 7000 IFE-ruudun kautta ja noin kolmelle miljoonalle Finnairin matkustajalle. Finnair on solminut yhteistyösopimuksen mediamyynnistä IFE-matkustamoviihdejärjestelmään (InFlight Entertainment) Ykkösmedia Oy:n kanssa.

”Lennonaikainen viihdejärjestelmämme on asiakkaiden käytössä kaikissa 24:ssä kaukoliikennekoneessamme jokaisessa istuimessa olevan henkilökohtaisen näytön kautta”, sanoi Finnairin asiakaskokemuksen kehityspäällikkö Anna Castello.

FIN_A350_noseIFE-järjestelmä on käytössä Finnairin Airbus A330-300- ja A350-900 -laajarunkokoneissa. Uusi mainospaikka tavoittaa laajasti kansainvälistä matkustajakuntaa eri puolilta maailmaa, joten se tarjoaa kotimaisille sekä ulkomaalaisille mainostajille varmasti mielenkiintoisia mahdollisuuksia jopa miljoonien asiakkaiden kanssa.

Tarjolla on mainospaikkoja, jotka näkyvät business-luokassa 18-tuumaisista HD-näytöistä, premium economy -luokassa 13-tuumaisista ja eturivien osalta 16-tuumaisista HD-näytöistä ja economy-luokassa 12-tuumaisista HD-näytöistä.

”Mainonta muodostaa osan viihdejärjestelmän monipuolisesta sisällöstä ja sitä kautta asiakaskokemuksesta", jatkoi Castello.

”Tulemme panostamaan voimakkaasti mediamyynnin kehittämiseen”, sanoi Ykkösmedia Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Hakala.

A350_matkustamo_4Mainoksille on asetettu pituudeksi 10–30 sekuntia ja mainos tulee voida ohittaa viiden sekunnin kohdalla asiakkaan niin tahtoessa. Mainoskieli on pääasiassa englanti, mutta tarvittaessa myös mm. suomen- ja ruotsinkieli ovat mahdollisia. Neljän viikon kampajan arvonlisäveroton hinta kaikkiin kaukoliikennekoneisiin olisi 10 000 euroa.

"Tehdyn sopimuksen myötä tuotamme kokonaisvaltaisia mediaratkaisuja, joilla tavoitetaan uudet aktiiviset ja ostovoimaiset kuluttajat. Finnair Media tarjoaa mahdollisuuden viestiä kolmelle miljoonalle matkustajalle 7000 henkilökohtaisen digitaalisen näytön kautta”, jatkoi Hakala.

Lennonaikaisen viihdejärjestelmän sisältö koostuu personoiduista lentotiedoista, ja valikoimasta elokuvia, tv-sarjoja ja musiikkia. Mukana on myös pelejä koko perheelle sekä Finnairin ja kumppaneiden asiakasviestinnän sisältöjä. Mainontaa on mukana rajallinen määrä.