Vuonna 2012 esitelty ensimmäinen FUTUAeroport –e-kirja pureutui Helsinki-Vantaan lentoaseman olemukseen, mikroympäristöihin ja tulevaisuuteen. Uudistettu kirja tarjoaa päivitettyjä näkemyksiä mm. tulevaisuuden lounge-tiloista ja palveluympäristöistä sekä aivoskannauksen yhdistämisestä markkinointiin. Ns.neuromarkkinointia on käytetty muun muassa elokuvateollisuuden tuotekehityksessä. Uusien trendien joukossa nähdään myös biometrinen tunnistautuminen ja robotiikka. Myös kakkosversion takana ovat tutkija, kirjailija sekä innovaatioasiantuntija Sam Inkinen ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun yliopettaja V. A. Heikkinen. Julkaisu sisältää artikkeleita ylemmän ammattikorkeakoulun oppilailta, jotka ovat jo alojensa ammattilaisia, sekä tutkijoilta ja muilta asiantuntijoilta.
”On mielenkiintoista seurata miten Helsinki-Vantaan lentoaseman taajama kehittyy. Alueella luodaan ja viedään Suomikuvaa maailmalle monen eri toimijan yhteistyönä”, kuvailee Inkinen mielenkiintoaan juuri lentoasemiin. FUTUAeroport II e-kirjan julkaisupäivä on 15.joulukuuta 2013 ja englanninkielinen hieman suppeampi julkaistaan näillä näkymin tammikuun alussa 2014. Julkaisut ovat aikanaan hankittavissa Haaga-Helian verkkokaupasta. Lue myös:
|
|||