FAA ilmoitti 14. maaliskuuta 2025 parantavansa DCA:n turvallisuutta useilla toimilla. Kaikkea ei-välttämätöntä helikopteritoimintaa DCA:n ympäristössä rajoitetaan pysyvästi ja helikoptereiden ja kiinteäsiipisten ilma-alusten samanaikainen liikenne estetään.
US Armyn helikopteri törmäsi DCA:n kiitotien loppulähestumislinjalla American Airlinesin lennolla olleeseen matkustajakoneeseen tuhoisin seurauksin. Lento-onnettomuudessa menehtyi 67 henkilöä. Toimiin olisi tullut ryhtyä jo aiemmin sillä DCA:lla oli ollut FAA:lle toimitettujen turvallisuusraporttien mukaan jatkuvasti vaaratilanteita helikoptereiden ja kaupallisen lentoliikenteen välillä.
Jos helikopterioperaation täytyy kulkea ko. ilmatilan halki tärkeällä tehtävällä jollaiseksi luetaan mm. pelastustoiminta, poliisitehtävät tai presidentin kuljetus tulee helikopteri porrastaa riittävällä etäisyydellä muihin ilma-aluksiin. FAA kieltää kiitoteiden 15/33 ja 04/22 samanaikaisen käytön, jos DCA:n lähialueilla on helikopteritoimintaa. Näkölentosääntöjen mukaisen oman porrastuksen käyttö on jatkossa sallittua vain rannikkovartioston, merijalkaväen ja alueen poliisin helikoptereilla rajoitetussa ilmatilassa.
FAA jatkaa aiemmin myös käynnistämäänsä työtä, jossa arvioidaan sellaisten lentoasemien turvallisuutta, joilla on paljon helikopteri- ja lentolikennettä. Mukana on kahdeksan kaupunkia, joilla on useita lentokenttiä ja helikopterireittejä. Nämä kaupungit ovat Boston, New York, Baltimoren ja Washingtonin alue, Detroit, Chicago, Dallas, Houston ja Los Angeles. Arvioinnin kohteena on myös rannikkovartioston offshore-helikopteroperaatiot. MH Lue myös:
|
|||