Ensilento kesti viisi tuntia ja koneessa oli 129 matkustajaa, kahdeksan hengen matkustamomiehistö sekä kaksi ohjaajaa. Lento sujui ilman ongelmia. Airbusilla oli jo toukokuussa 2013 kasassa noin 860 testituntia Cabin 0 -simulaattorissa. Kaiken halutaan toimivan saumattomasti ennen ensimmäistä matkustajalentoa oikealla koneella.
Viimeinen koelento-ohjelmaan rakennettava A350 XWB MSN005 on toinen matkustamolla varustettu koneyksilö. MSN005:n työnkuvaan kuuluu ETOPS-operointi sekä Route Proving eli normaalin lentoyhtiöoperoinnin toiminnan varmistaminen sekä maahuolinnan toimivuuden takaaminen. Tarvittavat matkustajat uuden konetyypin koelennoille MSN002 ja MSN005 koneiden osalta valitaan arpomalla Airbusin työntekijöiden joukosta. Lue myös: Artikkeli: A350 XWB - kohti taivasta
|
|||