Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan Air Finlandin konkurssin korvauspäätöksistä tehtyjen valitusten käsittely jatkuu korkeimmassa hallinto-oikeudessa. KKV käsitteli syksyllä 2012 Air Finlandin konkurssiin liittyen noin 3 000 hakemusta ja teki niistä korvauspäätökset saman vuoden lopulla. Osa Air Finlandin asiakkaista oli tyytymättömiä päätöksiin ja teki niistä hallinto-oikeuksiin valituksia, kertoo KKV tiedotteessaan. Osasta hallinto-oikeuksien kesällä 2014 antamista päätöksistä on edelleen tehty valituksia korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Kilpailu- ja kuluttajavirasto voi alkaa maksaa korvauksia vasta, kun kaikki päätökset ovat saaneet lainvoiman, eli kun niistä tehdyt valitukset on käsitelty korkeimmassa hallinto-oikeudessa. Korvauspäätöksen saaneiden ei tarvitse tehdä tässä vaiheessa mitään, vaan Kilpailu- ja kuluttajavirasto on heihin henkilökohtaisesti yhteydessä valitusten käsittelyn päätyttyä.
|
|||