Itsepalvelulla katetaan lähes kaikki toiminnot kuten lähtöselvitys, matkatavaroiden kirjaaminen ruumaan, matkustusasiakirjojen tarkistaminen, koneeseen nouseminen, varausten muuttaminen sekä matkatavaroiden noutaminen. ”Olemme työskennelleet ahkerasti sekä sisäisesti että yhteistyökumppaneidemme kanssa tehdäksemme lentomatkustuskokemuksesta Helsinki-Vantaan lentokentällä asiakkaan näkökulmasta niin vaivattoman kuin mahdollista. Olemme kiitollisia IATA:n tunnustuksesta tähänastisista saavutuksistamme”, sanoo Finnairin asiakaspalvelutoimintojen johtaja Anssi Komulainen. ” ”On hienoa myöntää tämä hyvin ansaittu Fast Travel Gold Award Finnairille, joka on toteuttanut kaikki kuusi IATA:n nopean matkustamisen Fast Travel -aloitetta Helsinki-Vantaan lentokentällä”, sanoo IATA:n Regional Vice President Europe Rafael Schvartzman. ”Tämä on tunnustus siitä, että Finnair on sitoutunut asiakkaiden kokonaisvaltaisen matkustuskokemuksen jatkuvaan parantamiseen. Odotamme innolla tiivistä yhteistyötä Finnairin kanssa tulevissa kehitysprojekteissa.” Jos matkustajat Helsinki-Vantaan lentokentällä eivät ole tehneet lähtöselvitystä internetissä etukäteen, se tehdään automaattisesti heidän puolestaan useita tunteja ennen lähtöä. Matkustajat voivat myös halutessaan tulostaa omat matkatavaralipukkeensa sekä mennä läpi turvatarkastuksesta ja nousta koneeseen matkapuhelimeen lähetetyn tarkastuskortin avulla.
Nämä parannukset on mahdollistanut tiivis yhteistyö lentoaseman ylläpitäjän Finavian, Rajavartiolaitoksen sekä muiden lentoasema- ja teknologiayhteistyökumppaneiden kesken.
|
|||