Finnair, Skyscanner ja Amadeus tehostavat varausprosessia uudella IATA-standardilla

delivery_3_4Finnair ja matkailualan johtava IT-ratkaisujen toimittaja Amadeus tehostavat Finnairin lentotuotteiden jakelua. Uuden ratkaisun avulla asiakkaat voivat varata Finnairin lentolippuja ja lisäpalveluista suoraan Finnairin järjestelmästä kumppanin nettisivujen kautta. Finnair ja Amadeus ottavat käyttöön IATA:nuuteen XML-pohjaiseen New Distribution Capability -standardiin perustuvan Amadeus Altea NDC-ratkaisun. Jatkossa asiakkaat voivat varata Finnairin lentoja ja lisäpalveluita suoraan Finnairilta Skyscannerin nettisivujen kautta.

Skyscanner, yksi maailman johtavia lentomatkojen hakusivustoja, on ensimmäinen yhteistyökumppani, jonka kanssa NDC-ratkaisu otetaan käyttöön. Asiakkaat voivat ostaa Finnairin tuotteita Skyscannerin nettisivujen kautta saumattoman haku- ja varausprosessin avulla lähtemättä Skyscannerin sivuilta.  

Amadeuksen uusi NDC-ratkaisu tarjoaa uusia mahdollisuuksia myydä lentolippuja ja niihin liittyviä lisäpalveluita kumppaneiden online-sivustojen kautta. Se hyödyntää Amadeuksen avustettujen varausten ratkaisuja, jotka tukevat lentojen hakujen muuttumista ostostapahtumiksi.  

"Finnairin lentojen ja lisäpalvelujen tehokas myynti kumppaneiden online-palveluiden kautta on osa kasvustrategiaamme. Asiakkaille uusi NDC-ratkaisu tuo saumattoman ja sujuvan ostokokemuksen myös silloin, kun he ostavat lippunsa kumppaneidemme sivustoilta”, sanoo  Finnairin myyntijakelusta, kaupallisista kehitysprojekteista ja -analytiikasta vastaava johtaja Rogier van Enk.