Kyseessä on lentokoneen muotoinen ja kokoinen metallikehikkorakennelma, johon on asennettu A350 XWB -koneen sähköiset ja hydraulijärjestelmät. Kokonaisuus on yhdistetty konetyypin simulaattoriin. Kun simulaattorilla lennetään, testauslaitteiston järjestelmät toimivat kuten oikeassakin koneessa: ohjainpinnat liikkuvat, laskutelineet nousevat ja laskevat jne. Myös nimellä "Iron Bird" tunnetulla, virallisemmin Systems Integration Test Bench- laitteella "lennetään" useita kuukausia kestävä koeohjelma, jossa käydään läpi mahdollisia ensilennolla vastaantulevia skenaarioita. Näin varmistetaan koneen järjestelmien toimivuus. A380-koneen kehitystyössä käytettiin vastaavaa testipenkkiä.
Staattisissa testeissa koneen rakenteille tuotetaan kuormituksia tavalla, joka vastaa normaaleja lentoja. Esimerkiksi A320-koneelle aikanaan simuloitiin 120 000 sykliä, joka vastaa 2,5-kertaista suunniteltua käyttöikää.
Lue myös:
|
|||