Boeingin 747-8 on saanut operointihyväksynnän alle kuudessa kuukaudessa jo kahdeltasadalta lentoasemalta ympäri maailman. Tänään jo 63 lentoasemaa tarjoaa palveluita neljälletoista kaupallisessa liikenteessä oleville 747-8F rahtikoneelle joita operoi viisi eri yhtiötä. Hyväksyntä on osoitus siitä, että uusin 747-koneperheen jäsen voi operoida turvallisesti lentokenttäympäristössä noudattaen säädöksiä, estevaroja, painoluokituksia sekä pysäköintivaatimuksia.
Lontoon Heathrow oli kahdessadas 747-8:lle hyväksynnän antanut lentoasema. Boeingin mukaan konetyyppi on ensimmäinen yli 400-paikkainen lentokone, joka operoi yli 60:llä lentokentällä ympäri maailman.
747-8:n siipienkärkiväli on 3,5 metriä suurempi kuin 747-400-koneella ja se kuuluu kansainvälisen siviili-ilmailujärjestön ICAO:n lentoasemaluokituksen mukaan luokkaan F. ICAO luokittaa koneet siipien kärkivälin ja päälaskutelineen mukaan. ICAO:n E-luokka loppuu 65 metriin ja Boeingin 747-8 on 68,4 metrin siipienkärkivälillään ensimmäinen F-luokan kone.
Boeingin mukaan operaattorit ovat ilmoittaneet haluavansa hyväksynnän 240:lle eri lentokentälle ympäri maailman. Lukumäärä on huomattavasti suurempi kuin konetyypin kilpailijalla.