Dassaultin koelentäjät Eric Gérard ja Hervé Laverne nousivat koelentokoneella taivaalla Mérignacin tehtailta kello 14.00. Ensilennolla jäätiin vaakalentoon 5000 jalan korkeuteen, jolloin laskuteline otettiin sisään.
"Falcon 8X oli erinomainen käsiteltävä koko lennon ajan, kuten kaikki muutkin Dassault Aviationin lentokoneet", kommentoi koelentäjä Eric Gérard. "Onnittelen lentäjiä, insinöörejä, tekniikan väkeä, kokoonpanolinjastoa Dassault Aviationilla, yhteistyökumppaneilla ja alihankkijoilla heidän sitoumuksestaan Falcon 8X:n hienolla alulle", iloitsi Dassault Aviationin johtaja Eric Tappier.
"Olemme saavuttaneen merkittävän askeleen Falcon 8X -ohjelmassa. Olemme aikataulussa tyyppihyväksynnän saamiseksi vuoden 2016 puolivälissä. Ensimmäisten toimitusten on määrä alkaa vuoden 2016 jälkimmäisellä puoliskolla", kertoi Tappier. Falcon 8X:ssä on kolme Pratt and Whitney Canada PW307 -moottoria, joita käytetään myös Falcon 7X:ssä (PW307A). Kone kykenee jopa kuuden asteen liukukulmaan, joten operointi jyrkkää lähestymistä edellyttäville London City -kentälle tai Sveitsin Luganoon onnistuu ongelmitta. Tyypillisellä painolla koneen laskeutumisnopeus on alhaiset 107 solmua. Lue myös: Artikkeli: Luksusta lentämiseen - Jetfliten uusi Falcon 7X
|
|||