Viranomaiset ovat onnistuneet löytämään onnettomuuskoneen peräsimen ja muita osia merestä 1000 kilometrin päästä Fernando de Noronhan saarista koilliseen. Löydettyjen uhrien määrä on noussut jo kahteenkymmeneenneljään.
Yhdysvallat on lähettänyt alueelle kaksi erityistä kuuntelulaitetta etsimään "mustia laatikoita" meren pohjasta.
Myrskyä tarjotaan onnettomuuden yhdeksi päätekijäksi yhä vahvemmin. Koneen uskotaan lentäneen myrskyn keskellä ja törmänneen kiinteään jäähän jota sää tutka ei havaitse. Jää on voinut hyvinkin rikkoa mm koneen nopeudenmittauslaitteistoa ja myötävaikuttanut lentokoneen hallinnnan menetykseen. Koneen laitteisto oli lähettänyt tietoja mm. seuraavista ongelmista: AUTO FLT,AUTO FLT AP OFF, AUTO FLT A/THR OFF, F/CTL ALTN LAW, TCAS FAULT, FLAG ON CAPT PFD, FLAG ON F/O PFD, F/CLT RUDDER TRV LIM FAULT, NAV ADR DISAGREE, F/CTL PRIM1 FAULT, F/CTL SEC1 FAULT ja ISIS. Lista luultavasti jatkuisi huomattavasti pahempana mm loppujen PRIM ja SEC lennonhallintatietokoneiden osalta mikäli viestit olisivat näidenkin jälkeen kulkeneet. Lennonhanllintatietokoneet lähettivät virheilmoitukset kolme minuuttia ensimmäisestä virheviestistä kello 0213UTC ja automaattiohjaus menetettiin heti ensimmäisten joukossa 0210UTC. Koneen hallinta myrskyssä on edellämainittujen virheilmoitusten jälkeen todella mielenkiintoista ellei jopa mahdotonta.
Eräiden ranskalaislähteiden mukaan kabineteissa jopa toivotaan, että mustia laatikoita ei koskaan löytyisi eikä onnettomuuden syy ikinä selviäisi. Ranskassa pidetään kovasti kiinni maan kahden suuren "koskemattomuudesta". Airbus ja Air France nauttivat maassa niin suurta arvostusta ja ovat sille erityiden tärkeitä eikä niiden mainetta haluta tahria.