Air France-KLM julkisti miljoonatappiot vuodelta 2011. Yhtiön yksikkötuotot eivät riittäneet kattamaan polttoaineen hinnannousua ja tulos painui 809 miljoonaa euroa tappiolle.
Air France-KLM painui pahasti tappiolle vuonna 2011. Yhtiön liikevaihto kasvoi 4,5 prosenttia 24,36 miljardiin euroon mutta tulos jäi 809 miljoonaa euroa tappiolle. Operaatioiden kustannukset nousivat 6,7 prosenttia ja ilman polttoaineen hinnan huomioimista 2,5 prosenttia. Polttoainekulut nousivat yli 20 prosentilla eli 273 miljoonaa euroa päätyen 1,62 miljardiin euroon. Työvoimakustannukset nousivat 1,7 prosenttia 1,87 miljardiin euroon.
AF-KLM:n hallituksen puheenjohtaja Jean-Cyril Spinettan mukaan tappiot johtuvat Euroopan epävakaasta taloustilanteesta ja polttoaineen rajusta hinnannoususta. Myös Euroopan ulkopuoliset kriisit vaikuttivat kysyntää laskevasti tietyissä kohteissa. Tähtäimessä on kymmenen prosentin säästöt yksikkökustannuksissa joihin ei huomioida polttoainetta.
Vuoden 2012 näkymät jatkuvat epävarmoina polttoaineen hinnan ollessa ennätyskorkealla. Polttoainekulujen uskotaankin kasvavan vuoden 2012 aikana jopa 1,1 miljardilla eurolla.
Air France-KLM julkisti tammikuussa kahden miljardin euron säästöohjelman, jonka on määrä toteutua vuoden 2014 loppuun mennessä. Myös kannattamattoman lähiliikenteen pitäisi päästä nollatulokseen vuonna 2014.
Air France-KLM ryhmän laivastoon kuuluu 609 lentokonetta.