Airberlin iloitsee miljoonasta iPhone-sovelluksella tehdystä lähtöselvityksestä. Yli 500 000 matkustajaa on jo asentanut airberlinin iPhone-sovelluksen älypuhelimeensa.
Daniel Haisch, airberlinin e-commercen apulaisjohtajan kertoo yhtiön tarjoavan mahdollisuuden tehdä verkkolähtöselvityksen sovelluksen avulla aikaisintaan jopa 30 tuntia ennen lähtöä.
Lähtöselvityksen voi tehdä myös vielä hieman ennen koneen lähtöäkin. Tällä alalla tapana on tarjota lähtöselvitysmahdollisuus vain 24 tuntia ennen lähtöä. Ennen kaikkea liikematkustajat arvostavat 30 tuntia ennen lähtöä tehtävää lähtöselvitystä.
Käyttäjät, joilla on sovelluksessa topbonus Log-in -sisäänkirjautuminen, saavat välittömästi tiedon lähtöselvityksen alkamisesta push-sähköpostilla. Näin matkustajilla on mahdollisuus varmistaa haluamansa istumapaikka ajoissa.
Tulevaan sovellusversioon, joka ilmestyy seuraavassa päivityksessä vielä tänä vuonna, airberlin on integroinut myös Passbook-sovelluksen. Sillä voi hallita tarkistuskortteja, lippuja, elokuvalippuja sekä kuponkeja ja asiakaskortteja yhdellä käyttöpinnalla.
Tallennetut tiedot ilmestyvät ajasta ja paikasta riippuen iPhonen lukittuun näyttöön, ja haluttaessa näytetään myös push-sähköpostit. Näin liput ja tarkistuskortit avautuvat tarvittaessa automaattisesti iPhonen lukitussa näytössä, josta ne voidaan suoraan skannata.
Airberlin palvelee sovelluksellaan matkustajia koko matkan ajan mobiilisti: sovelluksen avulla lentotarjouksia voidaan suodattaa määränpään, päivämäärän ja muiden kriteerien mukaan ja niitä voidaan myös suoraan varata.
Topbonus Log-in -sisäänkirjautumisen avulla voidaan hakea mailitilin saldo ja kaikki avoimet ja jo lennetyt lennot näytetään järjestyksessä. Lähtöselvitys ja halutun istumapaikan valinta on nopeaa ja helppoa. Sovelluksella lähtöselvityksen tekevät matkustajat, joilla ei ole matkatavaraa, voivat mennä lentoasemalla suoraan lähtöportille.