FTV1-koneella varmistetaan suoritusarvoja ja FTV2-koneella keskitytään täydentämään tietoja ja kokemuksia joita ensimmäisellä koneella on saatu kerättyä. FTV2-koneella suoritetaan myös vikatilanteita ja koekäytetään parannettua avioniikkajärjestelmää sekä mitataan koneen suoritusarvoja. "FTV2:n lento meni sujuvasti ja ongelmitta", kommentoi Cseries-ohjelman johtaja Rob Dewar. Kuluvan vuoden aikana koelento-ohjelmaan on luvassa vielä lisää koneita. Hiljaiseksi kehuttu Cseries on varustettu W1500G-moottoreilla, jotka alittavat Chapter IV -melurajat 20 desibelillä. Konetyypin ensilento tehtiin syyskuussa 2013. Bomnbardier on myynyt koneita kaikkiaan 182 joista 63 on pienempiä CS100-koneita ja 119 suurempia CS300-koneita. FTV2-koelentokone teki ensilentonsa Mirabelin kentällä 3. tammikuuta 2014:
|
|||