Bombardier aikoo hyväksyttää uuteen Cseries-koneeseensa entistä pidemmät huoltovälit. Tarvittavien A- ja C-huoltojen välien pidentäminen tuo etua operaattoreille alentuneina huoltokustannuksina. Bombardierin mukaan A-huoltojen väli nousisi 850 lentotuntiin ja C-huoltoväli 8500 lentotuntiin. Yhtiö on kehittänyt huolto-ohjelmaansa loppuvuodesta 2010 lähtien ja pitää pidempiä huoltovälejä mahdollisena. Bombardierin suunnittelemat huoltovälien pidennykset vähentävät operaattoreiden huoltokustannuksia ja koneen maassaoloaikoja. "Ehdotetut muutokset huoltoväleihin takaavat operaattoreille johtavan huolto-ohjelman CSeries-koneisiin", toteaa Bombardierin asiaskas- ja tukipalveluiden apulaisjohtaja Todd Young . "Uskomme, että suunnitelmamme ovat lisätodiste sitoutumisestamme kilpailukykyisiin huoltoratkaisuihin Cseries-koneiden operaattoreille". Ensimmäinen CSeries-kone on määrä toimittaa asiakkaalle vuoden 2014 aikana. Konetyypin ensilennon on määrä tapahtua kesäkuun lopulla. Bombardier CSeries-koneita on tilattu kaikkiaan 145 kappaletta. Suurimmat asiakkaat ovat Lufthansa ja Republic Airways. Konetta on tarjolla kahta eri mallia, joista CS100 on 100-paikkainen ja CS300 149-paikkainen.
|
|||