Toisen koelennon aikana suoritettiin tyypillisesti koelennoilla tehtävä laskutelineiden sisään- ja ulosotto. Lennon aikana varmistettiin myös koekoneen ohjattavuutta sekä aktivoitiin uusi digitaalinen vakautusjärjestelmä, jonka on määrä parantaa ohjattavuutta ensimmäisellä lennolla tehtyjen havaintojen perusteella.
Nyt kahden onnistuneen koelennon jälkeen XB-1 -koekoneen suoritusarvoja varmennetaan järjestelmällisesti laajentaen korkeus- ja nopeusalueita sekä liikehtimiskykyä. Koelennoilla varmistetaan kaikkien järjestelmien oikeanlainen toimivuus sekä varmistetaan turvamarginaalit rungon värähtelyn osalta. Pääkoelentäjä Brandenburg tulee olemaan ohjaimissa myös seuraavilla koelennoilla sekä lennolla, jolla XB-1 kiihdyttää ensimmäistä kertaa ylisooniselle nopeusaluelle. Yhdysvaltain ilmailuviranomainen FAA myönsi huhtikuussa 2024 Boom Supersonicille SFA-erikoisluvan (Special Flight Authorization) tällaisiin koelentoihin.
Koelento-ohjelmaa jatketaan Black Mountainissa R-2508 Complex -harjoitusalueella ja ylisooniset koelennot on määrä toteuttaa korkealla R-2515 -ilmatilan yliäänikäytävässä. Sitä on käytetty laajasti tutkimustoimintaan ja ylisoonisten sotilaslentokoneiden operaatioihin. Ylisooniselle lennoille aiotaan edetä rauhassa ja ensimmäisten kolmen lennon aikana on määrä saavuttaa Mach 1,2, Mach 1,2 ja Mach 1,3 nopeudet. Syynä tähän on rajallinen ilmatila, jonka aikana voidaan lentää tietyllä nopeudella vain joidenkin minuuttien ajan.
Tulevaisuudessa Overture lentäisi ylisoonisesti valtamerten yllä yli 500 lentoreitillä lyhentäen lentoaikoja merkittävästi. Viimeisin julkistettu tavoiteaikataulu Overturen ensilennolle on vuosi 2029. Lue myös:
|
|||