Finnair Cargo lopettaa rahtilennot Helsingistä Hong Kongiin joulukuussa. Rahdinkuljetus Aasiaan ja Hong Kongiin jatkuu kuitenkin ns. belly-rahtina Finnairin Airbus A340-matkustajakoneilla. Suunniteltu kasvustrategia perustuu syksyllä 2015 saapuviin A350-koneisiin. "Suurimpia haasteita ovat olleet heikentyneet tuotot, jotka ovat osin aiheutuneet valuuttakurssien vaihteluista sekä markkinoiden ylikapasiteetista. Viimevuosien taloudellinen tulos ei näytä johtavan kestävällä pohjalla toimiviin rahtioperaatioihin seuraavien muutaman vuoden aikana", kommentoi Finnair Cargon kansainvälisestä myynnistä vastaava apulaisjohtaja Mikko Turtiainen. Finnair Cargon viimeinen oma rahtilento MD11-koneella lennetään Helsinki-Vantaalta 20. joulukuuta ja paluulento lähtee Hong Kongista 21. joulukuuta. Rahtia suljettavaan kohteeseen kuljetetaan jatkossa päivittäin vain ns. belly-rahtina eli matkustajakoneen ruumassa Finnairin A340-koneilla. Kesäkaudella tarjontaan tulee myös kaksi viikottaista lisävuoroa. "Finnair Cargon kasvustrategia lähtee käyntiin uusien A350-koneiden myötä. Tulemme lisäämään kaukolentoja noin 140 viikottaiseen lentoon ja kaksinkertaistamaan belly-rahdin määrän vuoteen 2020 mennessä", sanoi Turtiainen. "Koneet mahdollistavat Finnairin reittiverkoston kasvattamisen lisävuoroilla sekä uusilla kohteilla Aasiassa. Lisäksi Finnair Cargo kehittää toimintojaan vuoden 2015 aikana rakentaakseen laajemman jakeluverkoston Eurooppaan. Se perustuu nykyisin laajarunkoisiin rahtikoneisiin ja A340-lentoihin Brysselistä ja Brysseliin". Lähivuosien aikana Finnair Cargo seuraa aktiivisesti markkinoiden kehittymistä ja arvioi rahtitoimintoja, jotka perustuvat Finnairin kasvavaan reittiverkostoon ja belly-rahtiin.
|
|||