Finnair hakee Slush -yhteistyöllä vauhtia digitalisaatioon

FinnairA350tailFinnair pyrkii yhdessä Euroopan johtavan kasvuyritystapahtuma Slushin kanssa yhdistämään voimansa vauhdittaakseen innovaatioita ja digitalisaatiota lentoyhtiön sisällä. Slush kokoaa marraskuussa lähes 2 000 kasvuyritystä, 800 pääomasijoittajaa ja 700 toimittajaa Helsinkiin luomaan ja etsimään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Tapahtumaan pääsee Kalifornian piilaaksosta suoralla Finnair-lennolla.

Yhdessä Slushin kanssa Finnair etsii potentiaalisia kasvuyrityskumppaneita strategisiin yhteistyöprojekteihin. Tavoitteena on löytää uusia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa Finnair tekee pitkän aikavälin yhteistyötä kehittääkseen tuotteitaan ja palveluitaan, tehostaakseen prosessejaan ja luodakseen uusia liiketoimintamahdollisuuksia. 

"Haluamme hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia eri puolilla organisaatiotamme ja eri vaiheissa asiakkaan matkaa”, sanoo Finnairin digitalisaatiosta vastaava johtaja Katri Harra-Salonen.

“Slush on vahvan verkostonsa ja Aasia-painotuksensa vuoksi meille luonnollinen kumppani. Digitalisaatio etenee vauhdilla matkailualalla, ja tiivis dialogi Slushin kanssa auttaa meitä viemään toimintaamme eteenpäin Finnairissa.” 

Slush -yhteistyön lisäksi Finnair ja IBM solmivat syyskuussa 2015 laajan viisi- ja puolivuotisen palvelusopimuksen nostaaksen digitaalisten palveluiden laadun maailmanluokkaan.


Finnair palaa USA:n länsirannikolle kahdella Slush 2016 -tapahtuman tilauslennolla

 Osana yhteistyötä Slush järjestää kaksi suoraa edestakaista lentoa Helsingin ja San Franciscon välillä. Finnair lennättää Slushin osallistujia uusilla A350-900 -koneillaan San Franciscosta Helsinkiin ja takaisin marraskuun 28. ja joulukuun 2. päivänä

Lentoposti.fi kertoi lennoista tuoreeltaan jo heinäkuussa 2016  uutisessaan Finnair palaa USA:n länsirannikolle kahdella Slush 2016 -tapahtuman tilauslennolla.

“Lennätämme San Franciscosta noin 300 yrittäjää, sijoittajaa ja puhujaa ensimmäistä kertaa Suomeen tutustumaan pohjoismaisiin kasvuyrityksiin Slushissa. Suorilla lennoilla on yllättävän suuri merkitys siihen, mitä ihmiset maailman toisella puolella ajattelevat Helsinkiin matkustamisesta”, sanoo Slushin toimitusjohtaja Marianne Vikkula. 

Finnairin ja Slushin yhteistyöhön kuuluu myös koulutusohjelma, jolla pyritään voimistamaan digitaalisia valmiuksia Finnairissa. Lisäksi Finnair ja Slush tekevät yhteistyötä Slushin kansainvälisten tapahtumien yhteydessä, ja Finnair osallistuu Slush-tapahtumiin Singaporessa, Shanghaissa ja Tokiossa verkostoituakseen tärkeiden markkina-alueidensa kasvuyritysten kanssa.

Lue myös: