Aiempien vuosien Tekniikan supistuminen vaikuttaa päättyneen. Helsinki-Vantaan lentoasemalta on viimeisten vuosien aikana purettu merkittävä määrä vanhoja Finnairin käytössä olleita lentokonehalleja terminaalilaajennuksen ja lentoliikenteen kasvun tieltä (ohessa kuva entisestä tekniikan alueesta).
Finnairin koneita on huollettu viimeisten vuosien aikana eripuolilla maailmaa. Tekniikassa on käyty yhteistoimintaneuvottelut ainakin vuosina 2010, 2011, 2012 ja 2013. Niiden aikana tekniikan henkilökuntaa supistettiin yli 1000 henkilöllä. Nykyisin Finnair on kovalla kasvu-uralla ja myös tekniikassa suunta toinen ja tarve on sadoille mekaanikoille. Finnair Tekniikassa työskentelee nykyisellään noin 700 henkilöä. Heistä noin 360 on lentokonemekaanikkoja ja asentajia. Mekaanikoista noin 200 on lupakirjan omaavia mekaanikkoja Finnairin Tekniikan käytössä on nykyisin jättimäinen LEKO 7 -lentokonehalli, LEKO 11 -lentokonehalli, joka tunnettiin aiemmin Blue1 -yhtiön hallina. Niiden lisäksi osittaisesa käytössä on Norran toimitilojen yhteydessä oleva FAM:n entinen lentokohalli eli ns. Halli 9. Finnairin lisäksi teknisiä palveluita Helsinki-Vantaalla tarjoaa myös mm. GA Telesis Engine Services (GATES) -moottorikorjaamo.
Vuoden 2017 aikana Finnair on palkannut noin 50 uutta tekniikkalaista, niin lentokoneasentajia kuin toimihenkilöitä. Tarve on suuri etenkin Tekniikan linjahuollossa. Finnair järjestääkin ammattiin valmistuneille mekaanikoille 25. tammikuuta 2018 kello 15.00 – 18.00 rekrytointitapahtuman.
Rekrytilaisuus lähetetään live streaminä kaikille kiinnostuneille ja Finnair toivookin tavoittavansa mahdollisimman monta alasta kiinnostunutta opiskelijaa. Finnairin pääkonttorilla järjestettävään rekrytapahtumaan osallistuvat henkilöt pääsevät halutessaan pikatyöhaastatteluun, jonka kautta mahdollisesti aukeaa jopa pikakaista Tekniikan ammattilaisen tehtäviin. Finnair Tekniikan rekrytointitapahtuma 25.1.2018 Lue myös: Artikkeli: Finnairin Pekka Vauramo: nyt fokuksessa myynti ja kannattava kasvu
|
|||