Hong Kongin turvallisuustutkintaviranomaisen suorittama tutkinta vakavasta vaaratilanteesta matkustajalentokoneen aloittaessa lentoonlähtökiidon rullaustiellä Hong Kongissa 26.11.2010 on valmistunut. Turvallisuustutkinnan perusteella annettiin neljä suositusta Finnair Oyj:lle, joista kolme on toteutettu tutkinnan aikana. Yksi suositus annettiin Suomen ilmailuviranomaiselle, Trafille ja yksi suositus annettiin Hong Kongin lennonjohdolle.
Onnettomuustutkijat antoivat tapauksesta seuraavat suositukset:
1.
Finnairin tulisi parantaa lentoasemien vaaranpaikkojen Hot spottien dokumentointia.
2.
Finnairin tulisi harkita lisäkoulutuksen antamista ohjaajille turvallisuusbriiffauksesta lentoasemien vaaranpaikoista.
3.
Finnairin tulisi parantaa normaalioperointinsa ohjeistusta sijainnin varmistamisella lähtökiitotiellä ennen lentoonlähtöä.
4.
Finnairin tulisi uudelleen harkita käytäntöään jossa vain lentokoneen päällikkö on saanut koulutuksen lentokoneen rullaamiseen.
5.
Suomen ilmailuviranomaisen tulisi harkita turvallisuustarkastuksia yhtiöihin, jotka operoivat EFB:n kanssa paperidokumenttien sijaan ja suorittaa kattava tutkimus tietokoneiden käytöstä ja sen kuormittavuudesta eri lennonvaiheissa.
6.
Hong Kongin lennonjohdon pitäisi muuttaa menetelmäänsä antaa lentoonlähtöselvityksiä öiseen aikaan.
Englanninkielinen onnettomuustutkintakertomus