Finnairin lisäpalvelut palkittiin - tavoitteena tuplata lisäpalveluiden liikevaihto vuoteen 2020 mennessä

Sharklet_wing_1Finnair on palkittu Future Travel Experience Ancillary Gold Award -tunnustuksella lisäpalveluista ja niiden tuomisesta helposti asiakkaiden ulottuville eri digitaalisissa kanavissaan. Lisäpalvelutuottojen määrä halutaan tuplata vuoteen 2020 mennessä.

Finnair tarjoaa asiakkaille lentoa täydentävien lisäpalveluiden ostomahdollisuuksia niin nettisivujensa varauskoneessa, mobiilisovelluksessa kuin kaukolennoilla tarjolla olevassa Nordic Sky wifi-portaalissa. Tunnustus myönnettiin ilmailu- ja matkailualan Future Travel Experience -tilaisuudessa Dublinissa.

Finnairin tarjoamiin lisäpalveluihin kuuluu mm. mahdollisuus varata kuljetus lentokentälle ja takaisin jo varauksen yhteydessä, matkustusluokan korotus, ennakkoon tilattavat ruuat lennolle, istuinpaikan varaus, lisämatkatavarat sekä erilaiset kohdepalvelut.

Lisäpalveluilla asiakkaat voivat räätälöidä matkustuskokemustaan, ja niiden osuus Finnairin myynnistä on kasvanut tasaisesti.

Esimerkiksi matkustajakohtainen lisämyynti kasvoi vuoden 2016 ainana 15,2 prosenttia edellisvuoteen verrattuna Tämä tarkoitti 11,6 euron lisämyyntiä matkustajaa kohden. Vuoden 2016 viimeisen neljänneksen osalta matkustajakohtainen lisämyynti oli 12,2 euroa matkustajaa kohden.

”Haluamme tuoda asiakkaille matkustuskokemusta parantavia ja mukavuutta lisääviä lisäpalveluita. Lisäpalvelut antavat jokaiselle mahdollisuuden muokata matkaansa, esimerkiksi lisätä matkustusmukavuutta tai helpottaa matkalle lähtöä. Kehitämme palveluvalikoimaa koko ajan asiakkaidemme ja henkilöstömme kanssa,” sanoo Finnairin lisäpalveluista vastaava johtaja Sari Nevanlinna.

 Finnairin tavoitteena on lähes tuplata lisäpalveluiden liikevaihto vuoden 2016 tasosta vuoteen 2020 mennessä. 

Lisätietoja: