Matkamessujen kansainvälinen bloggaajaohjelma NBE (Nordic Bloggers’ Experience) tuo Suomeen lähes 100 ulkomaista digitaalista vaikuttajaa 21 maasta. Finnair toimii NBE:n partnerina nyt jo kolmatta kertaa. Bloggaajat pääsivät mm. tutustumaan Finnairin uuteen A350-900 -koneeseen. Parhaillaan ympäri Suomea käynnissä oleva NBE-ohjelma järjestetään nyt kolmatta kertaa. Ohjelman mukana Suomeen tulee ennätysmäärä aasialaisia matkabloggaajia yhteistyössä Finnairin ja StopOver Finland -projektin kanssa. Aasialaisten osallistujien määrä on moninkertaistunut ja kampanja huomioi entistä paremmin myös matkailun erityisryhmät. Kaikkiaan NBE:ssä mukana olevien bloggaajien kautta tavoitetaan miljoonia matkailijoita ympäri maailman. Kiinasta, Japanista ja Etelä-Koreasta saapuu yhteensä 12 osallistujaa. Aasian maat nähdään nyt yhtenä merkittävänä kasvualueena suomalaisissa matkailuorganisaatioissa. Jo kolmatta vuotta NBE:n partnerina toimiva Finnair järjesti tänä vuonna NBE-bloggaajille ennennäkemättömän kilpailun, jonka voittaja pääsee tuottamaan sisältömarkkinointikampanjaa yhtiölle. Voittaja valitaan pitching-tilaisuudessa Messukeskuksessa keskiviikkona. "Finnairille luonteva yhteistyömuoto on, että toimme tänäkin vuonna NBE:hen matkabloggaajia Aasiasta. On hienoa, että voimme tällä tavoin olla mukana ja edesauttaa bloggaajien verkostoitumista paitsi keskenään, myös matkailuyritysten ja erilaisten yhteisöjen kanssa. Järjestimme yhdessä VisitFinlandin kanssa kaikille bloggaajille avoimen kampanjakisan liittyen matkailutuote Stopover Finlandiin. Olemme saaneet hienoja, luovia kampanjaehdotuksia, ja valittu voittajakampanja tullaan toteuttamaan tämän vuoden aikana", sanoo Finnairin sosiaalisen median tuottaja Manti Väätäinen-Pereira. Matkamessuilla mukana olevien 83 eri maan lisäksi kansainvälistä väriä tuovat NBE-seminaarien huippupuhujat, joita pääsevät kuuntelemaan kaikki Matkamessujen ammattilaiskävijät. Seminaareissa paneudutaan some-sisällöntuottajien rooliin matkailupäätösten taustalla, sisällön vaikuttavuuteen ja suosittelun voimaan sekä sosiaalisen median uusiin kanaviin ja niiden hyödyntämiseen matkailumarkkinoinnissa. Nordic Bloggers' Experience on Matkamessujen järjestämä kansainvälisille matkabloggaajille suunnattu ohjelma. Siihen osallistuu 66 bloggaajaa, joista 11 on suomalaisia isäntiä. Vuonna 2016 NBE:n kumppaneina ovat Visit Finland, Radisson Blu, Forenom, Finnair, StopOver Finland, GoFinland, Canon ja Expedia. NBE:n bloggaajamatkoja järjestävät tällä kertaa Visit Espoo, Visit Rovaniemi, Ruka-Kuusamo, Kuopio-Tahko, Lahti Region & Päijänne, Turku Touring, Visit Åland, Etelä-Pohjanmaa, Pohjois-Karjala, Vantaa, Visit Sweden sekä Visit Estonia ja Eckerö Line. Helsingin Messukeskuksessa 21.–24. tammikuuta 2016 avoinna olevat Matkamessut järjestetään jo 30. kerran. Juhlamessujen partnerimaa on Suomalaisten suosikkimatkakohde Espanja. Juhlavuoden kunniaksi tapahtumaan suunnitellaan sekä messujen historiaan, että matkailun tulevaisuuteen katsovaa ohjelmaa. Matkamessuilla esitellään myös ilmailumuseotoimintaa, joka on mukana ensimmäistä kertaa omalla osastollaan. Ilmailumuseoyhdistyksen lisäksi esillä ovat Suomen kuusi ilmailumuseota. Lue myös:
|
|||