Boeing on aloittanut parannellun 737 MAX -koneensa osien tuotannon. Ensimmäinen valmistunut osa on MAX-koneen rungon jäykiste, joka valmistettiin Boeingin Integrated AeroStructuresin tehtailla Auburnissa Washingtonin osavaltiossa. Valmistunut osa kulkee koko rungon matkalta jäykistäen ja vakauttaen sitä. Osat lähetetään seuraavaksi Wichitaan Kansasiin Spirit Aerosystemsille, jossa ne liitetään ensimmäisiin rungon osiin. Tämän jälkeen osat kuljetetaan Rentonin kokoonpanolinjalle, jossa 737 MAX -koneet valmistetaan. MAX-ohjelma on Boeingin mukaan aikataulussaan ja ensimmäisen koneen loppukokoonpano alkaa vuoden 2015 aikana. Koelentovaiheen on määrä alkaa vuonna 2016. Boeingin MAX-koneissa on uudet tehokkaat CFM International LEAP-1B -moottorit sekä uudistetut AT-wingletit, jotka tuovat huomattavaa parannusta polttoainetehokkuuden suhteen. Uudistettu kone on jopa 20 prosenttia polttoainetehokkaampi, kuin ensimmäiset 737NG-koneet olivat niiden tullessa lentoyhtiökäyttöön. Boeing on myynyt kaikkiaan 2295 MAX-konetta maailmanaajuisesti 47 asiakkaalle.
|
|||