Suurin osa lentomatkustajista pääsee näillä näkymin huomenna perille määränpäähänsä. Matkantekoon on kuitenkin hyvä varata normaalia enemmän aikaa, ja ruuhkiinkin on syytä varautua. Matkalle kannattaa pakata mukaan rento mieli ja kanssamatkustajat huomioiva asenne. "Teemme kaikkemme, että mahdollisimman moni pääsisi matkalle mielenilmauksesta huolimatta. Kimppakyyti kentälle -sivu avattiin keskiviikkona, ja tapahtuma lähti käyntiin hyvin. On hienoa, että ihmiset ovat aktiivisia ja haluavat auttaa toisiaan", Finavian viestintäjohtaja Mikko Saariaho kiittelee.
Finavia viestii tehostetusti koko viikon ja tiedottaa mielenilmauksen vaikutuksista verkkosivuillaan sekä Helsinki Airport -applikaatiossa ja vastaa asiakkaiden kysymyksiin Facebookissa ja Twitterissä. Myös Finavian asiakaspalvelua Helsinki-Vantaalla on vahvistettu. Henkilökunnasta on ilmoittautunut vapaaehtoisten joukko, joka on perjantaina auttamassa ja neuvomassa matkustajia asiakaspalveluhenkilökunnan apuna. "Finavian oppaat tunnistaa tummansinisestä työasusta ja vapaaehtoiset finavialaiset keltaisesta liivistä. Heidän puoleensa voi perjantaina kääntyä kaikissa omaan matkaan liittyvissä asioissa", Saariaho sanoo. Myös keltaliiviset finavialaiset ovat kielitaitoisia, jotta myös kansainväliset matkustajat pääsisivät sujuvasti matkaan sekä lähtiessään Helsinki-Vantaalta että saapuessaan Suomeen. Finavia palvelee matkustajia verkossa sekä lentoaseman neuvonnassa puhelimitse, sähköpostitse ja asiakaspalvelupisteessä. Kysymyksiin pyritään vastaamaan niin nopeasti kuin mahdollista. Lue myös aiempia uutisiamme liittyen perjantain mielenilmaukseen:
|
|||




