Koronaviruksen vaikutukset lentoliikenteelle ovat merkittäv iäympäri maailmaa. Finnair on mahdollistanut asiakkailleen lentolippujen muutokset aiempaa laajemmin ja matkoja voi siirtää 30. kesäkuuta 2020 saakka. Suomalaisyhtiö joutuu myös perumaan merkittävän määrän asiakkaiden ostamia lentolippuja, joka on ruuhkauttanut takaisinmaksujen käsittelyn. Finnair muutti kaikkia lentojaan koskevia lippujen muutosehtoja aikavälillä 4.-31.3.2020 koronavirustilanteen vuoksi. Jos asiakkaalla on Finnairin lentolippu yhtiön operoimalle ja markkinoimalle lennolle ajalle 4.-31.3.2020 on matkan ajankohtaa mahdollista muuttaa kuluitta 30.6.2020 saakka. Muutosoikeus ei koske Finnair Holidays -matkojen, Aurinkomatkojen tai muiden matkanjärjestäjien asiakkaita. Ryhmämatkan ostaneiden tulee olla yhteydessä matkatoimistoonsa. Mikäli asiakas haluaa perua matkansa niin mahdollinen takaisinmaksu menee lippusäännön mukaisesti. Osakan- ja Busanin-lentojen peruutuksien johdosta matkaa voi siirtää jopa pidemmällekin. Muutosoikeus koskee tältä osin toistaiseksi vain jos alkuperäinen matka on peruttu. Finnair on perunut lentonsa Etelä-Korean Souliin 16.4 saakka ja mahdollistaa matkan ajankohdan siirron 30.6.2020 saakka. Osa Osakan lennoista on peruttu ja asiakkaat voivat niiltä osin siirtää matkaansa 17.10.2020 saakka ja Busanin osalta matkaa voi siirtää 30.9.2020 saakka. Finnair kertoo takaisinmaksujen käsittelyn ruuhkautuneen koronavirukseen liittyvien hakemusten vuoksi. Keskimääräinen käsittelyaika on yhtiön mukaan noin kuukauden mittainen. Asiakkaille ilmoitetaan erikseen, kun takaisinmaksuhakemus on käsitelty. Lue myös:
|
|||