Finnair ja Airbus ovat solmineet sopimuksen suomalaisyhtiön A320-kapearunkokonelaivaston FHS-palvelusta (Flight Hour Services), jonka piiriin kuuluu 35 konetta. Kyseessä on ensimmäinen A320-koneita koskeva FHS-sopimus Euroopassa Airbusille. Airbus on solminut viimeaikoina palvelusopimuksia Aasian ja Tyynenmeren alueelle sekä Lähi-itään. Nyt Finnairin kanssa solmittu sopimus osoittaa kasvavaa luottamusta Airbusin lentotuntiperusteisiin huoltopalveluihin ympäri maailmaa. Airbus tarjoaa FHS-palvelua kapearunkokoneiden ohella myös laajarunkokoneisiin. Finnair saa käyttöönsä integroidut materiaalipalvelut, jotka sisältävät Helsinki-Vantaalla sijaitsevat varaosat ja pääsyn Airbusin yhteisiin varaosiin sekä komponenttihuoltoihin ympäri maailmaa. FHS-palvelu kattaa kaikki materiaalipalvelut koneen nokasta takarunkoon moottorit mukaanlukien. Airbus takaa varaosien saatavuuden ja parantaa Finnairin laivaston saatavuutta tuoden operaatioihin luotettavuutta sekä kustannussäästöjä. "Haemme jatkuvasti ratkaisuja tuomaan lisäarvoa toimitusketjuumme. Tämä yhteistyö varmistaa komponettien luotettavuuden ja saatavuuden tukien samalla laivaston käytön joustavuutta. Olemme iloisia voidessamme vahvistaa Finnairin ja Airbusin välistä suhdetta", sanoi Finnar Tekniikan johtaja Juha Ojala. Finnair on pitkäaikainen asiakas Airbusille ja alkuvuodesta 2014 lähtien Finnair on lentänyt ainoastaan Airbus-koneilla. Laivastossa on nykyisin A320, A330 ja A350-900 -koneita. Finnair omistaa myös Norran operoimat Embraer ja ATR-koneet. Airbusin FHS-palvelun piiriin on tullut kahden viime vuoden aikana 25 prosenttia lisää koneita, joka osoittaa lentoyhtiöiden tarvitsevan joustavia, tuntiperustaisia ratkaisuja tehokkaan toiminnan turvaamiseksi ja kustannusten hillitsemiseksi. MH
|
|||