Finnair joutui operatiivista syistä siirtämään New Yorkin -reitin ulkoisen operaattorin lennettäväksi 7. joulukuuta alkaen. Operaattorina on 29.12 saakka portugalilainen EuroAtlantic Airways. Syy wetlease-koneen käyttöön on uusien Airbus A350 XWB -koneiden toimitusviiveet.
Hifly:n laivastossa on kaikkiaan viisi A340-konetta. Joukossa on sekä A340-300, että A340-500 -koneita. Todennäköisin vaihtoehto Helsinki-New York -reitille on pienempi A340-300 -kone, joita Hiflyn laivastossa on kolme. Niistä kahdessa on kolmeluokkainen matkustamo sisältäen economy- ja business-luokkien lisäksi myös ensimmäisen luokan.
Myös Hiflyn operoimilla lennoilla on mukana kaksi Finnairin matkustamohenkilökunnan jäsentä tukemassa lennon asiakaspalvelua. Lennoilla tarjottava ateriakonsepti on Finnairin. Koneessa on tarjolla myös henkilökohtainen viihdejärjestelmä, mutta sen sisältö on rajoitettua. Hifly:n koneessa ei ole Finnairin oman kaluston tapaan ns. economy comfort -istuimia.
Finnairin laivastossa on nyt jo kaksi uutta Airbus A350-900 -matkustajakonetta. Kolmas kone saattaa liittyä yhtiön laivastoon vielä kuluvan vuoden loppuun mennessä. Päivitys 17.30: Lisätty Finnairin varausjärjestelmän tieto A340-500 -koneesta. Lue myös:
|
|||