Lufthansa panostaa Pohjoisen matkailuun ja avaa talvikaudelle 2016/2017 reitin Frankfurtista Ivaloon sekä Frankfurtista Norjan Tromssaan. Kyseessä on tulevalle talvikaudelle jo toinen Lufthansan suora yhteys Saksasta Suomen Lappiin. "Viime talven menestyksekkään Kittilän-avauksen jälkeen laajennamme lentotarjontaamme Ivaloon. Olemme iloisia, että Lapin talviurheiluaktiviteeteilla on kasvavaa kysyntää, mikä on hyvä viesti myös paikallisille hiihtokeskuksille ja muille matkailutoimijoille. Lisäksi toivotamme suomalaiset asiakkaamme tervetulleiksi lennoillemme: hubiemme kautta on jatkoyhteydet yhteensä noin 200 kohteeseen", sanoo Lufthansan maajohtaja Paulo Yoshikawa. Saksalaisyhtiö mainostaa Ivaloa yhtenä Euroopan unionin pohjoisimpana lentokenttänä ja pohjoisen porttina. Hiihtoturistien kerrotaan saavan erinomaista vastinetta rahoilleen yhdessä kauneummissa Lapin maastoissa. Lufthansa lentää Frankfurtista Ivaloon kerran viikossa lauantaisin. Ensimmäinen lento on 17. joulukuuta 2016 ja viimeinen lento lennetään 25. maaliskuuta 2017. Lento LH846 lähtee Frankfurtista aamulla kello 09.40 ja saapuu Ivaloon kello 14.10. Paluulento LH847 lähtee Ivalosta kello15.05 ja saapuu Frankfurtiin kello 17.35. Reittiä operoidaan kaksiluokkaisella matkustamolla varustetulla Airbus A319 -koneella. Lennoilla on tarjolla 138 matkustajapaikkaa. Ivalon reitin myötä saksalaisille tarjoutuu jo toinen suora yhteys Suomen Lapin lumille. Lufthansa aloitti suorat lennot Münchenistä Kittilään talvikaudella 2015/2016 ja jatkaa niitä jälleen tulevana talvena. Lapin lumi kiinnostaa kovasti ja tulevana talvikautena tarjontaa on erityisen paljon. Lappiin lentävät Lufthansan lisäksi Germania ja Monarch. Myös Finnair tarjoaa aiempaa enemmän yhteyksiä pohjoiseen. "Lapin kolme lentoasemaa – Rovaniemi, Kittilä ja Ivalo – ovat kansainvälisten lentoyhtiöiden kannalta potentiaalisimmat uusille reittiavauksille. Lentoyhtiöt ovat huomanneet, että niiden ympärillä olevat matkailutuotteet täyttävät potentiaalisten matkustajien tarpeet parhaiten", kertoo Finavian Joni Sundelin. Lue myös:
|
|||